Integrare sistem ERP în fluxul de lucru al unei companii de distribuție

Care este secretul celor mai mari companii de distribuție din România și de peste hotare? Noi credem că este vorba de organizarea perfectă a fluxului de lucru. Din păcate, pentru astfel de operațiuni ai nevoie de mai mult decât un creion și o foaie. Ai nevoie de un sistem inteligent, care va automatiza sarcinile și îți va oferi rapoarte concludente. 

Evident, ne referim la un sistem ERP. Chiar dacă majoritatea este de părere că un sistem erp integrat ajută doar la creșterea productivității, adevărul este mult mai complex. Credem că ai aflat deja ce înseamnă și ce este un sistem erp, așa că astăzi ne vom concentra pe beneficiile pe care le poate aduce unei afaceri de distribuție.

Ce nevoi are o companie de distribuție 

Vom începe așadar cu sectoarele în care situația ar putea fi îmbunătățită. Pentru a putea rămâne competitivi pe piață, distribuitorii trebuie să-și mențină afacerea agilă și astfel să se adapteze din mers la contextele schimbătoare. Acest lucru se poate face doar prin fluidizarea fluxului de lucru. Iată zonele în care apar provocări. 

Satisfacția clienților 

O companie nu poate exista fără clienți loiali. Pentru a le păstra loialitatea, o afacere de distribuție trebuie să fie în primul rând la curent cu nevoile lor și apoi să ia măsuri pentru a le îndeplini. Cum vei obține feedback din partea clientului? 

Managementul stocurilor

Cel mai probabil lucrezi cu stocuri destul de mari și de diversificate. Cum păstrezi evidența produselor care se află la un moment dat în depozit? 

Managementul costurilor

Nu e absolut niciun secret că pentru a rămâne competitiv ai nevoie de profit. Cum monitorizezi profitabilitatea afacerii în funcție de costuri și prețuri? 

Gestionarea la timp a situațiilor neprevăzute

Un transport nu a ajuns la timp și acest lucru a dus la întârzieri în lanț. Cum gestionezi situațiile de criză atunci când apar problemele de logistică? 

Soluțiile oferite de un sistem ERP

Soluția noastră ERP te va ajuta cu următoarele îmbunătățiri

Oferă un sistem de preluare date de la clienți

Pe lângă livrările făcute la timp, clienții au nevoie de informații și de o metodă de a-și exprima opiniile. Un sistem ERP le va pune la dispoziție detalii la zi despre produse și prețurile lor, precum și un sistem de feedback. Astfel le vei descoperi preferințele și vei putea lua măsuri în funcție de ele. 

Oferă un sistem de gestiune a activităților

Pentru a te putea achita de toate comenzile va fi nevoie să știi în orice moment ce, cât și unde este. Charisma îți pune la dispoziție aplicații de Logisitică pentru agenții din teren și back office, Warehouse Management pentru gestionarea activităților din depozit, Stock Replenishment pentru gestiunea stocurilor și chiar și o opțiune de Managementul Flotelor pentru parcul auto. 

Simplifică procesele interne ale organizației 

Deoarece vei avea acces continuu și într-un singur loc la toată informația ce privește activitatea desfășurată în companie, vei putea lua decizii informate și competente mult mai ușor. Informația va fi actualizată în timp real, astfel vei putea remedia mult mai repede eventualele blocaje. 

Oferă rapoarte clare și concise 

Procesul de monitorizare a cash-flow-ului va fi extrem de simplificat, dându-ți astfel șansa de a structura mult mai ușor bugete și planuri de viitor. Vei avea acces instant la prețuri, informații despre vânzări, chitanțe, limite de credit și multe altele.  
Soluțiile ERP sunt ușor de folosit și se vor integra perfect în operațiunile deja existente în compania ta, aducându-i un plus valoare imediat.