​Omnia Plast gestionează întreaga producție cu ajutorul unui singur soft – Charisma ERP

Alexandru Grancea

Am reușit să eliminăm toate erorile umane și timpii consumați pentru completare fișelor sau foilor pierdute. Deci, într-un cuvânt, am reușit să integrăm totul într-un singur soft. Referitor la modul de lucru cu echipa TotalSoft, pot spune că au fost momente tensionate, dar ce este important este că ne-am mobilizat toți și la final am dus la bun sfârșit toate task-urile, indiferent de complexitatea lor.

- Alexandru Grancea
General Manager Omnia Plast
Compania
Omnia Plast și-a început activitatea în 2006 ca parte a grupului de firme Sunino Spa din Italia, lider european în prelucrarea maselor plastice. Omnia Plast produce în trei fa­brici locale echipamente sportive de iarnă, jucării,sisteme de irigatii şi alte produse din plastic,  atingând cifra de afaceri de 53 de milioane de euro în 2021. 
 
În România, Omnia Plast derulează mai multe procese de fabricație, începând cu injecția de mase plastice și până la asamblarea finală, deținând inclusiv o divizie de textile, de pictură, de tampografie, de sudură plastic, și tot ceea ce înseamnă activitate conexă injecției de mase plastice. Dacă la înființare compania a numărat aproximativ 200 de angajați, după 15 ani compania a atins 1250.
 
Situația
Compania s-a dezvoltat foarte mult și activitatea nu mai putea fi gestionată cu soluțiile existente. Se utilizau mai multe aplicații, câte una pentru fiecare activitate în parte, și se simțea nevoia centralizării întregii informații. Centralizarea informației era esențială pentru a putea controla producția cât mai bine și pentru a putea avea niște rapoarte în funcție de care să se optimizeze activitatea.
 
Soluțiile vechi nu reușea practic să facă programarea producției și compania devenise dependentă de anumite dezvoltări făcute la cerere de o singură persoana.
 


Soluția
“Odată cu Charisma ne doream să implementăm un sistem în care să poată lucra toată lumea direct, să gestionăm fluxul nostru de producție, de la intrarea în materiei primă și până la livrare. Astfel, era important să urmărim stocurile și fluxul de producție având un sistem de programare automat. Cel mai mare plus al soluției Charisma ERP și, am putea spune cea mai mare provocare, a fost această programare a producției, care reprezintă inima fabricii.”, Alexandru Grancea, General Manager Omnia Plast.

Un alt obiectiv major a fost urmărirea unui număr cât mai mare de KPI, în funcție de care să se optimizeze fluxurile existente. Totodată, urmărirea rețetarulului într-un singur ecran a fost esențială. Rețetarul la un clăpar de schi este destul de complex pentru că are și mărimi și culori, ceea ce presupunea în trecut consultarea a foarte multe ecrane pentru a vedea ce se întâmplă.
 
Pe partea de achiziții, s-a reușit planificarea achizițiilor în funcție de lansarea comenzilor și, mai ales, alertarea achizitorului cu privire la comenzi care nu s-au făcut la timp și ultima dată la care se mai poate redresa situația. Vânzările, la rândul lor, sunt urmărite prin Charisma ERP astfel încât să se vadă exact, în orice moment, cu ce s-a rămas în urmă, ce nu s-a trimis, ce nu s-a expediat.
 
“Am reușit să eliminăm toate erorile umane și timpii consumați pentru completare fișelor sau foilor pierdute. Deci, într-un cuvânt, am reușit să integrăm totul într-un singur soft. Referitor la modul de lucru cu echipa TotalSoft, pot spune că au fost momente tensionate, dar ce este important este că ne-am mobilizat toți și la final am dus la bun sfârșit toate task-urile, indiferent de complexitatea lor”,  Alexandru Grancea, General Manager Omnia Plast.

Află mai multe de la Alexandru Grancea, General Manager Omnia Plast - https://youtu.be/Ki56KziM_ic

Studiu de caz realizat în 2023.