Ce este un chatbot și cum poate facilita procesele de HR din cadrul companiei tale

Modul în care interacționează oamenii dintr-o companie se schimbă contant, iar evenimentele din ultimii 3 ani ne arată că trebuie să fim pregătiți pentru numeroase provocări în ceea ce privește comunicarea. De exemplu, unii angajați ar putea vedea conversațiile față în față ca fiind cea mai eficientă modalitate de a comunica, în timp ce alții ar putea fi mai interesați de instrumente digitale, precum chatbot-urile. Prin urmare, ca lider și manager de afacere este esențial să ții cont de ultimele tendințe din lumea corporativă, pentru a ajuta afacerea să crească și să funcționeze la cote maxime.  
Chatbot-urile sunt folosite astăzi pentru toate tipurile de acțiuni, inclusiv pentru a ajuta managementul resurselor umane. Un chatbot resurse umane poate ajuta în multe feluri, nu numai la îmbunătățirea relațiilor din departamentul de resurse umane, ci și la eficientizarea proceselor de recrutare și salarizare. 
Dacă îți surâde această variantă de automatizare a companiei, însă nu știi exact ce este un chatbot, citește articolul în întregime, pentru a te pune la curent cu această ultimă tendință de business modern. 

Ce este un chatbot? 

În cazul în care te întrebi ce este un chatbot de resurse umane, află că este un instrument automat care folosește inteligența artificială, pentru a eficientiza activitățile din cadrul departamentului de HR.  
Un chatbot HR este un asistent virtual care simulează dialogul uman cu candidații și angajații, pentru a automatiza funcții cuprinzătoare cum ar fi selectarea potențialilor angajați, programarea interviurilor, gestionarea recomandărilor de angajare și multe altele.  
Astfel, inteligența artificială este încorporată pentru a sprijini oamenii de resurse umane într-un mod rapid și eficient. Prin automatizarea conversațiilor cu chatbot-uri HR, angajații din resurse umane pot economisi timp pentru desfășurarea altor activități, care nu pot fi întreprinse de un astfel de soft. Chatbot-urile nu pot înlocui complet departamentul de resurse umane din cadrul organizației pe care o conduci.  

Cum poate ajuta un chatbot? 

Acum că ai aflat ce este un chatbot, a venit vremea să cunoști modul în care acesta poate ajuta afacerile.  
Adoptarea chatbot-urilor pentru optimizarea serviciilor se extinde și este adoptată de tot mai multe organizații. Însă, majoritatea companiilor se concentrează pe interacțiunile externe cu consumatorii, și anume pe asistența clienților. Aceleași companii ar putea avea mult de câștigat și din automatizarea proceselor interne, aducând valoare atât companiei, cât și angajaților săi.  
Un chatbot este o soluție excelentă atât pentru companiile mari, cât și pentru cele mai mici, deoarece reușește să optimizeze răspunsurile la cele mai frecvente întrebări, care pot fi programate cu ușurință.  
Alte moduri în care poate ajuta un chatbot toate afacerile de astăzi: 

Recrutare 

Să începem cu recrutarea, deoarece este una dintre cele mai solicitante responsabilități într-o activitate de resurse umane. Acesta poate fi un proces de lungă durată, în funcție de numărul de interviuri pe care le solicită compania și postul.  
În momentul în care există mai multe cereri pentru o singură poziție vacantă, procesul poate fi unul anevoios și greu de gestionat. Vestea bună este că un chatbot poate facilita această selecție, prin efectuarea unui tip de screening inițial. Persoana ideală poate fi găsită rapid prin interogarea unor cerințe speciale. În plus, testele de angajare pot fi încorporate în chatbot-uri, pentru evaluarea eficientă a tuturor candidaților.   

Colectarea feedback-ului 

Se estimează că aproape trei sferturi dintre candidații de astăzi abandonează procesele de angajare. Având în vedere că atât de mulți candidați nu așteaptă până când angajatorii revin cu un răspuns către ei, un chatbot poate oferi o mână de ajutor în acest sens.  
Piața muncii de astăzi este destul de incertă, iar candidații sunt mai pretențioși ca niciodată. Un chatbot poate ajuta la îmbunătățirea experienței pe care firma o oferă candidaților, făcându-i mai hotărâți să rămână mai mult timp implicați în  procesul de angajare. 

Centralizarea informațiilor 

În al treilea rând, un chatbot poate fi foarte util în centralizarea informațiilor. Acesta poate fi considerat drept un manual care conține toate procedurile de resurse umane ale companiei. Dacă un angajat are o anumită întrebare sau îndoială, chatbot-ul îi poate răspunde automat. Acest mod este legat de următorul: automatizarea proceselor.  

Automatizarea proceselor 

Imaginează-ți că un angajat întreabă chatbot-ul despre zilele de concediu rămase. Într-un astfel de caz, chatbot-ul îi poate răspunde automat, fără intervenția umană. Același lucru se poate întâmpla cu chitanțele salariale și alte documente sau informații. În acest fel, poate crește confidențialitatea datelor sensibile.  

Satisfacția angajaților 

Prin chatbot, poți interacționa mai mult cu angajații tăi. În companiile mijlocii și mari, uneori este dificil să fii conștient de mediul în care organizația își desfășoară activitatea. Astfel, poți efectua sondaje, pentru a afla cum se descurcă angajații la locul de muncă.  

Avantajele utilizării unui chatbot HR 

Chatbot-urile pot fi foarte benefice atât pentru companie, cât și pentru angajați. Urmărește cu atenție beneficiile pe care oferă, astfel încât să te convingi că firma ta are nevoie de un chatbot HR de la Charisma.  

Creșterea productivității echipei de resurse umane 

Odată cu automatizarea proceselor echipei de HR, aceasta poate avea mult mai mult timp la dispoziție, pentru a îndeplini sarcini care necesită mai multă concentrare și atenție. 

Serviciu pentru clienți 24/7 

Solicitanții nu trebuie să aștepte pentru un răspuns până la orele de deschidere ale programului de lucru sau până la prima zi lucrătoare. Cu un chatbot, această problemă este rezolvată. Asistentul virtual este disponibil pentru a răspunde la orice tip de întrebări 24 de ore pe zi, inclusiv în zilele de weekend.  

Transparență în răspunsuri 

Chatbot-urile HR sunt imparțiale, deoarece sunt susținute de date. Acest lucru face ca un astfel de program să rămână actualizat și precis în ceea ce privește colectarea și analiza datelor. 

Reducerea costurilor 

Apelurile telefonice pot fi diminuate cu ajutorul unui chatbot. În acest fel, pot fi reduse facturile de telefonie. În plus, chatbot-urile pot automatiza majoritatea sarcinilor companiei, economisind mii de ore de lucru. Acest lucru conduce la cheltuieli mai mici, cu o producție generală mai bună. 

Accelerarea proceselor de HR 

Chatbot-urile HR accelerează procesele HR precum sunt recrutarea, urmărirea și procesarea concediilor. Cea mai bună parte este că chatbot-urile îmbunătățesc calitatea acestor procese, printr-o monitorizare continuă și rapidă. 

Procese eficiente cu analize în timp real 

Un chatbot de resurse umane este util pentru clarificarea întrebărilor primite, dar este excelent și pentru a lua decizii informate și pentru a dezvolta procese mai eficiente, prin prisma datelor pe care le deține. Cu ajutorul unui astfel de program poți chiar să calculezi rata de retenție a personalului și multe alte informații despre forța de muncă, precum numărul total de angajați și salariile oferite.  

Mediu de lucru plăcut 

Un chatbot poate aduce superiorii mai aproape de subalterni, prin comunicarea eficientă și rapidă a tuturor situațiilor. De asemenea, poate fi o modalitate excelentă de a invita echipele la întâlniri sau evenimente sociale.  

Lucru ușor de la distanță 

Odată cu automatizarea proceselor de resurse umane, munca de la distanță a devenit și mai suficientă. Un chatbot este disponibil pentru a ajuta angajații oricând și oriunde. Acest lucru ușurează automat lucrul de la distanță, ajutând oamenii să nu fie restricționați de localizare, pentru a-și putea duce sarcinile la bun sfârșit.  

Ce cred aplicanții despre chatbot-urile de recrutare 

Într-un sondaj realizat de Allegis, 58% dintre solicitanți au afirmat că se simt confortabil să interacționeze cu un chatbot HR, în etapele inițiale ale procesului de recrutare, iar 66% dintre aceștia au susținut că apreciază că chatbot-ul programează și ajută la pregătirea interviurilor.  
Prin urmare, chatbot-urile ajută utilizatorii din mai multe industrii. Se pare că necesitatea de răspunsuri la timp și o comunicare mai bună învinge teama și reținerea de a vorbi cu un astfel de program, bazat pe inteligență artificială.  

Chatbot - inteligența artificială utilă în orice business 

După cum s-a putut observa în acest articol, eficientizarea resurselor umane este posibilă cu noua tehnologie de HR. Chatbot-urile intuitive reprezintă o soluție care ușurează activitatea în orice companie.  
Chatbot-urile de resurse umane pot fi folosite pentru orice, de la recrutare de personal, până la dezvoltarea unei comunicări eficiente în interiorul firmei. Fluxurile de lucru pot fi configurate în funcție de nevoile afacerii.  
Dacă ai ajuns la concluzia că software-ul de management HR este prea complicat, folosește un chatbot care se integrează perfect cu sistemele de management ale companiei.  
Chatbot-urile HR automatizează procese cheie echipelor de resurse umane și sporesc productivitatea în rândul angajaților. Un chatbot ajută în mod semnificativ firmele să supraviețuiască pe piața de recrutare competitivă, așa că a început să reprezinte aproape o necesitate.  
Cu atât de multe avantaje și modalități de utilizare, firma ta trebuie să beneficieze de serviciile pe care le oferă un chatbot. Acest tip de asistent virtual merită efortul și este o opțiune pentru tot mai multe organizații de top din lume. Ai numeroase motive pentru care să-ți îndrepți atenția către un chatbot HR de la Charisma, așa că ia legătura cu noi și lasă-ne să te ajutăm să modernizezi fluxul de lucru al organizației pe care o conduci!