Ce este un API și care sunt principalele sale beneficii?

În prezent, companiile lucrează cu foarte multe date și procese complexe. Totul, de la serviciile pentru clienți până la contabilitate, este susținut de tehnologie și automatizare, care au ca scop ușurarea muncii. Cu toate acestea, poate fi dificil să urmărești și să gestionezi simultan mai multe programe și platforme, care au rolul de îmbunătățire a activităților companiei.

Dacă te afli în această situație poate ai nevoie de conectarea cu API-uri. Acestea devin cheia succesului tuturor afacerilor, indiferent de dimensiune. Companiile conștientizează din ce în ce mai mult că utilizarea acestei tehnologii crește competitivitatea. Prin urmare, ai mai multe motive pentru care să apelezi la ajutorul unui API.
Un API facilitează comunicarea între programele software. Datorită creșterii numărului aplicațiilor mobile și a serviciilor web, tot mai multe companii se orientează către accesarea centralizată a informațiilor și conectarea prin API. Avantajul este că oferă acces la informațiile gestionate de un software, fără a fi nevoie să știi exact cum funcționează acesta.

Dacă îți dorești să afli mai multe despre ce este un API, cum funcționează și ce avantaje oferă, citește tot articolul. La final, ia legătura cu unul dintre reprezentanții noștri de la Charisma, pentru a afla cum poți să conectezi o soluție de tip ERP cu soluțiile deja utilizate în cadrul firmei pentru a-ți facilita modul de lucru.
Ce înseamnă API?
API înseamnă „interfață de programare a aplicațiilor”. Un API este, în esență, un set de reguli care dictează modul în care două programe comunică  între ele. Un exemplu de interacțiune bazată pe API se referă la o aplicație cloud care comunică cu un server. Ori de câte ori utilizezi o aplicație pe telefon sau computer și te conectezi la Facebook, de exemplu, interacționezi cu API.

Aproape toate companiile care folosesc orice fel de tehnologie modernă, folosesc API-uri la un anumit nivel, pentru a prelua informații sau pentru a interacționa cu o bază de date. Unele companii folosesc doar API-uri interne, pe care angajații le utilizează pentru a construi diferite funcții pentru consumatori. Alte companii, însă, utilizează și API-uri externe, pe care dezvoltatorii le au în vedere pentru a lansa diverse produse.

Ce este integrarea API ERP?

ERP (planificarea resurselor întreprinderii) este termenul folosit pentru aplicațiile și sistemele care ajută companiile să-și integreze procesele de afaceri în diferite operațiuni. Organizațiile moderne de astăzi îndeplinesc funcții diferite, atât externe, cât și interne: vânzări și marketing, inventar, resurse umane, finanțe și multe altele.
Software-ul ERP ajută companiile să își îmbunătățească eficiența, să reducă costurile operaționale și de management, să facă previziuni eficiente și să reducă riscurile legate de operațiunile financiare. Oferă posibilitatea angajaților de a gestiona datele cu ușurință și de a le partaja între diferite departamente, fără nicio dificultate. Pentru management, sistemele ERP oferă acces la datele care permit luarea unor decizii de afaceri importante pentru viitorul afacerii și analizarea activității anterioare și a rezultatelor companiei.

Ca și în cazul oricărui alt software sau serviciu, API-urile pot îmbunătăți considerabil utilizarea programului ERP în afaceri. API-urile se asigură că ERP-ul este ușor accesibil altor aplicații sau sisteme și invers. Pentru a face acest lucru, API-ul acționează ca un intermediar între ERP și orice terț cu care interacționează, de exemplu, un utilizator care solicită informații sau o sursă externă de date.

În multe cazuri, organizațiile au deja un sistem ERP, dar nu pot sau nu doresc să-l actualizeze din cauza complexității și a costurilor pe care le-ar presupune o astfel de migrare. Din nou, API-urile pot veni în ajutor: API-urile sunt, de asemenea, foarte utile pentru integrarea sistemelor ERP vechi, cu software și infrastructură bazate pe cloud. Indiferent dacă utilizezi un ERP modern sau unul din prima generație, API-urile pot îmbunătăți utilizarea software-ului.

Ca să tragem linie, un API servește ca intermediar de date între un sistem ERP și o aplicație care solicită date. Atâta timp cât cererea are permisiunile necesare, API-ul răspunde cu datele solicitate. În plus, API-ul reglementează ce date pot fi cerute și cum sunt acestea livrate.

Cum să utilizezi un API în procesele de afaceri?

Automatizarea este cea mai bună opțiune în era transformării digitale. Automatizarea proceselor de afaceri oferă eficiență și elimină procesele multiple și acțiunile repetitive. Pentru a asigura o strategie fluidă și sigură de automatizare a proceselor de afaceri, API-urile au devenit una dintre cele mai bune soluții.
Iată cum să utilizezi API în procesele de afaceri, pentru a beneficia de toate avantajele sale:

Realizează integrarea cu alte sisteme

API-urile pot fi integrate cu alte sisteme, ceea ce te poate ajuta să crești calitatea muncii. Un API permite utilizatorilor să acceseze datele dintr-o aplicație, fără a fi nevoie să o descarce. Trebuie doar să faci corect integrarea.

Automatizează colectarea, analiza și raportarea datelor

Una dintre cele mai bune modalități de a eficientiza procesul de colectare a datelor este utilizarea unui API. Există numeroase instrumente disponibile pe piață care te pot ajuta să automatizezi procesele de colectare, analiză și raportare a informațiilor, astfel încât procesul să fie unul cât mai simplu și rapid.
Însă, o altă modalitate de a eficientiza procesul de analiză și raportare este utilizarea unui instrument pentru API, cum ar fi o platformă de management. Cu ajutorul acestei variante, aplicațiile de analiză nu trebuie instalate pe desktop, ci pe o singură platformă, care să conțină API-urile necesare.

Pune în aplicare aceste metode și profită de avantajele pe care le oferă un API. Beneficiile sunt nesfârșite în ceea ce privește eficiența, simplificarea fluxului de lucru și organizarea. Prin împletirea API-urilor în infrastructura unei companii, organizațiile câștigă capacitatea de a construi și de a inova într-un ritm mai rapid decât oricând. În plus, acest tip de infrastructură definește nivelul la care poți colabora cu alte organizații cu privire la diferite proiecte, fiindcă API-urile permit accesul și partajarea fără probleme a informațiilor.

Care sunt cele mai comune tipuri de API-uri și ce fac acestea?

Există mai multe tipuri de API spre care te poți orienta. Parcurge toată lista de mai jos și oprește-te asupra celui care consideri că este potrivit pentru afacerea ta.
1. API-uri private. Aceste interfețe sunt concepute pentru a îmbunătăți soluțiile și serviciile organizaționale. Dezvoltatorii interni sau antreprenorii pot folosi aceste API-uri pentru a integra sistemele sau aplicațiile IT ale unei companii, precum și pentru a construi noi programe orientate către clienți, utilizând sistemele existente.
Chiar dacă aplicațiile sunt accesibile public, interfața în sine rămâne disponibilă numai pentru cei care lucrează direct cu editorul API. Strategia privată permite unei companii să controleze pe deplin utilizarea API, așa că reprezintă o opțiune ce oferă securitate și siguranță.
2. API-uri pentru parteneri. Acest tip de API este partajat cu partenerii de afaceri care au semnat un acord cu editorul. Cazul de utilizare comun pentru API-urile partenere este integrarea software între cele două părți implicate.
3. API-uri publice. Cunoscute și ca API extern, acestea sunt disponibile pentru dezvoltatorii terți. Un program public API permite creșterea gradului de cunoaștere a mărcii și obținerea unei surse suplimentare de venit, atunci când este folosit corespunzător.
4. API-uri pentru baze de date. API-urile bazei de date permit comunicarea între o aplicație și un sistem de gestionare a bazelor de informații. Dezvoltatorii lucrează cu baze de date prin scrierea de interogări, pentru a modifica tabele.
7. API-uri web. Această clasă API este cea mai comună. API-urile web oferă transfer de date și funcționalități care pot fi citite de sisteme bazate pe web, ce reprezintă relația client - server. Aceste API-uri furnizează în principal solicitări de la aplicații web și răspunsuri de la servere, folosind protocolul de transfer hypertext (HTTP).

Dezvoltatorii pot folosi API-urile web pentru a extinde funcționalitatea aplicațiilor sau site-urilor lor.
Majoritatea companiilor folosesc mai mult de un API pentru a conecta aplicații și a partaja informații. Unii ajung să aibă nevoie de un instrument de management API care să îi ajute să controleze, să distribuie și să analizeze toate tipurile necesare.

Ce este un API și cum contribuie la eficientizarea unei afaceri

API-urile și ERP-urile fac o echipă excelentă împreună! Software-ul ERP modern necesită integrări cu un număr tot mai mare de sisteme și servicii. Folosind o soluție de management API, poți construi un ERP capabil să țină pasul cu această complexitate.

Automatizarea proceselor a devenit o necesitate pentru afacerile care doresc să rămână competitive, în raport cu concurenții. Fără API-uri, sistemele de automatizare funcționează izolat și niciodată precum o soluție unificată. Scopul final este eficientizarea afacerii, așa că API-urile reprezintă o soluție de viitor, demnă de luat în calcul, care poate contribui activ la atingerea acestui obiectiv ambițios.

Acum că ai aflat ce este un API, cum se folosește și la ce ajută, sună și planifică împreună cu reprezentanții Charisma un sistem care să te ajute să automatizezi activitatea repetitivă a companiei tale, astfel încât atenția angajaților să fie orientată doar către sarcinile care necesită implicare umană activă.

Fii cu un pas înaintea tuturor și alege să îți modernizezi compania la cel mai înalt nivel, prin intermediul sistemelor ERP și a unui API de ultimă generație, performant și util.