Avantajele sistemului Charisma HCM: gestionarea eficientă a unui plan de carieră

Dacă încă mai crezi că angajații au nevoie doar de un salariu motivant pentru a rămâne alături de o companie, realitatea pieței te va lovi destul de tare. Adevărul este că în oameni trebuie să investești pentru a-i avea alături pe termen lung. Una dintre modalitățile cele mai potrivite pentru a face acest lucru este prin implementarea unui plan de carieră. Află din cele ce urmează ce presupune acest proces și cum Softul Charisma HCM poate ușura această sarcină. 

Ce este un plan de carieră? 

Pe plan personal, trasarea unei cariere constă în identificarea obiectivelor profesionale și a joburilor pe care ți le dorești. Evident, va fi nevoie să identifici și metodele și abilitățile folositoare în cadrul acestui demers. 

Când vine vorba de locul de muncă, un angajator prevăzător va lua foarte în serios nevoia angajaților de a progresa în carieră și de a fi mulțumiți în actuala poziție. În condițiile în care majoritatea angajaților părăsesc locul de muncă din cauză că nu sunt fericiți și motivați, cel mai des din cauză că nu sunt apreciați și nu pot avansa, acest proces ar fi recomandat să fie unul de bază pentru departamentele de resurse umane. Ai putea fi surprins, dar banii nu fac diferența pe termen lung când vine vorba de motivare. 

Primul pas în întocmirea unui plan de carieră alături de angajat este să arăți că îți pasă de nevoile, ambițiile și aspirațiile lui și că te bucuri de prezența lui în companie. Unul dintre actorii principali din cadrul acestui proces va fi departamentul de HR, cel care va pune la dispoziția managerului și a angajatului resursele necesare pentru ducerea la îndeplinire a acestui demers. 

Ce elemente susțin un plan de carieră? 

Adevărul este că trebuie să te gândești cum arată un plan de carieră încă din momentul în care ai înființat postul și te pregătești să redactezi anunțul de angajare. Potențialii candidați vor fi motivați de aceste aspecte, dar și colegii actuali. Un plan bine pus la punct de carieră va fi vizibil prin: 
 
  • Descrierea jobului, în care se va pune accent pe oportunitățile de avansare în cadrul companiei;
  • Competențele necesare, dar și ce soluții de training oferi pentru dezvoltarea lor;
  • Procesul de recrutare, în cadrul căruia anunți joburile mai întâi în interiorul companiei;
  • Programe de mentoring și job shadowing;
  • Posibilitatea de a fi transferat dintr-un departament în altul în funcție de preferințe/abilități. 

Care sunt pașii necesari pentru a realiza un plan de carieră? 

Un plan de carieră nu va putea fi întocmit de azi pe mâine. Iată ce trebuie să faci ca produsul final să fie unul calitativ:
 
  • Implică toată echipa și află care sunt părerile lor. Documentează-te în ceea ce privește factorii care motivează angajații și îi determină să fie mai implicați;
  • Comunică despre acest proces și anunță faptul că ai demarat crearea unor planuri de carieră. Ai grijă la tipul de comunicare, de preferat fiind cea strategică și integrată, de exemplu pe mail, în ședințe, în meetinguri one on one;
  • Analizează fișa postului prin comparație cu CV-ul fiecărui angajat pentru a realiza care este potențialul nefolosit al fiecăruia;
  • Creează profile pentru poziții pe baza responsabilităților, dar și a competențelor necesare. Nu vrei sau nu poți face asta de unul singur? Nu ezita să apelezi la servicii de outsourcing HR pentru a beneficia de ajutorul specialiștilor! 
  • Asigură training și cursuri de specializare ținând cont în același timp și de disponibilitatea și de timpul dedicat pentru studiu de la o persoană la alta;
  • Măsoară eficiența unui plan de carieră cu ajutorul analizelor calitative pentru a afla dacă moralul angajaților a fost îmbunătățit. Cu ajutorul analizelor cantitative poți descoperi dacă a scăzut timpul de ocupare a posturilor, a crescut perioada medie de stat în companie, s-a redus absenteismul și alte detalii relevante. 

Ce module te pot ajuta în desfășurarea unui plan de carieră? 

Charisma HCM îți pune la dispoziție următoarele module pentru a te ajuta să pui la cale un plan de carieră de invidiat: 
Administrare Resurse Umane
Acest modul acoperă toate aspectele legate de managementul resurselor umane, de la definirea felului în care este organizată activitatea unei companii până la informații detaliate cu privire la angajați. Funcționalitățile cheie ale acestui segment sunt construite pe fluxuri de lucru ce permit segregarea rolurilor și o urmărire mai bună a proceselor și acțiunilor din zona HR.
Recrutare
Cu siguranță orice companie își dorește să identifice cel mai bun candidat pentru echipă. Modulul de Recrutare acoperă toate funcționalitățile esențiale pentru specialiștii HR, elimină complet activitățile de rutină, crește productivitatea și automatizează procesul de Onboarding.
Managementul Performanței
Prin intermediul acestui modul, Charisma HCM ajută liderii să le ofere angajaților feedback-ul de care au nevoie pentru a excela în activitățile zilnice. Softul de Managementul Performanței responsabilizează managerii, salariații și echipa de HR, economisește timp, eficientizează fluxul de lucru, îmbunătățește procesele specifice și consolidează performanța companiei.
Compensare și Beneficii
Acest modul din sistemul HCM oferă managerilor și specialiștilor HR instrumente și perspective diferite pentru a crea structuri atractive de motivare și recompensare a angajaților având la bază studii salariale de pe piață și obiectivele companiei.
Managementul Competențelor
Susține identificarea oamenilor care posedă aptitudini, competențe, calificări, cunoștințe și calități de care are nevoie o companie. Softul HCM contribuie astfel la crearea unor profiluri flexibile și personalizate, identificarea persoanelor competente, planificarea inteligentă a promovărilor și dezvoltarea afacerii prin valorificare celor mai buni angajați.
Managementul Carierei
Un astfel de modul gestionează toate etapele proceselor de dezvoltare a carierei și planificare a succesiunii prin analiza detaliată a informațiilor referitoare la viitorul angajaților. În acest fel, se reduce necesitatea de a angaja persoane din exterior pentru anumite poziții cheie deoarece li se oferă angajaților existenți șansa de a primi o funcție mai înaltă în companie.
Dezvoltare și Formare
Fiecare organizație trebuie să pună accent pe dezvoltarea și pregătirea resurselor umane. Charisma HCM permite concentrarea pe nevoile de formare ale angajaților, evaluarea eficienței acestora și alocarea resurselor  necesare  pentru obținerea unor rezultate superioare.
eLearning
Sistemul eLearning permite gestionarea programelor complexe de training și contribuie la pregătirea profesională a angajaților și creșterea nivelului de interacțiune socială. Acesta poate fi utilizat pentru un număr nelimitat de cursanți și un volum nelimitat de conținut.
 
Implementează un plan de carieră bine construit, ajută-te de aceste module și vei observa cât de curând ca angajații tăi sunt mai fericiți și mai dornici de noi provocări.