Sistem informatic de 5 stele pentru Radisson BLU

Radisson Blu

Datorită Charismei ne putem mişca mult mai repede, fiind în acelaşi timp siguri pe informaţiile pe care le furnizăm. Din momentul introducerii contractului de muncă în sistem, avem la dispoziţie toate datele, inclusiv cele legate de uniforme, fără să mai fim nevoiţi să umblăm cu actele prin diverse locuri

- Radisson Blu
Human Resources Specialist

Compania
Hotelul Radisson BLU din Bucureşti face parte din Grupul Rezidor, care deţine la nivel mondial patru mari lanţuri hoteliere: Regent Hotels, Radisson SAS, Country Inn şi Park Inn. În România, Radisson SAS a deschis anul trecut cel mai mare hotel de 5 stele din Bucureşti, iar acum pregăteşte noi investiţii la Poiana Braşov.

Cu o cifră de afaceri de peste 10M Euro în 2008 şi 360 de angajaţi, Radisson Blu este unul dintre cele mai reprezentative modele ale industriei de servicii hoteliere de vârf din România.


Situaţia
Când le ceri angajaţilor să presteze servicii de cinci stele este normal să-i tratezi la fel. Managementul performant al resursei umane este extrem de important pentru companie, reflectându-se direct în fidelizarea angajaţilor, în păstrarea unui nivel ridicat de satisfacţie al acestora şi, inevitabil, în calitatea serviciilor. Promptitudinea în rezolvarea solicitărilor, acurateţea informaţiilor sau respectarea termenelor asumate în faţa personalului, sunt doar câteva dintre aspectele unui sistem de valori de 5 stele, cultivat în interiorul organizaţiei.

Pe de altă parte, lipsa unui sistem informatic dedicat personalului a dus la o serie de probleme datorită evidenţelor ţinute în divese formate. Pe lângă timpii morţi pierduţi în culegerea datelor şi în furnizarea unor rapoarte periodice, era imposibilă evidenţa concediilor sau luarea unor decizii proactive referitoare la îmbunătăţirea serviciilor personalului, o valoare de bază în cadrul organizaţiei


Soluţia
la începutul anului 2009 Radisson Blu a început o cercetare de piaţă amănunţită, pentru selectarea unui furnizor capabil să furnizeze o soluţie adaptată atât legislaţiei locale, cât şi nevoilor companiei. În urma analizei ofertelor, compania s-a decis asupra implementării sistemului Charisma HCM, al casei de software TotalSoft. Este de remarcat faptul că alegerea unui furnizor român a fost o excepţie, deoarece la nivelul grupului se lucrează doar cu soluţii internaţionale. Motivarea este dată chiar de decidenţii analizei de fezabilitate: “Era greu să adaptezi o soluţie internaţională la legislaţia noastră iar eu cred, şi nu numai eu, că sistemul Charisma HCM este cel mai bun de pe piaţa românească.” Human Resources Specialist, Radisson Blu.

Una dintre provocări a fost integrarea cu sistemul SCALA, aplicaţia financiar-contabilă cu care lucrează Radisson Blu, dar şi adaptarea rapoartelor de personal conform specificaţiilor interne ale clientului, pentru a respecta standardele internaţionale la nivel de grup.

Soluţia pusă la dispoziţie include o bază de date unică, prin care sunt centralizate toate informaţiile necesare. S-au luat în considerare cerinţele de scădere a timpului de reacţie la solicitările personalului, şi de creştere a loializării şi motivării angajaţilor. În plus, s-a luat în considerare specificul calculului salarial din domeniului hotelier, unde se lucrează 24 de ore din 24. Astfel, dacă un angajat lucrează mai multe ore într-o lună, sistemul informatic gestioneză automat această informaţie şi departamentul de resurse umane are la dispoziţie varianta de a plăti ore suplimentare sau de a acorda timp liber, în funcţie de opţiunea angajatului.


“Cunoşteam Charisma HCM foarte bine şi mi-am dorit să se opteze pentru achiziţia acestui sistem, în special pentru că îi cunoşteam avantajele faţă de alte soluţii. Un software care să-ţi facă un calcul al salariilor găseşti şi la alte companii dar nu unul atât de flexibil pe parte de raportare, aspect extrem de important în activitatea noastră.” Human Resources Specialist, Radison Blu.


Rezultate
Implementarea sistemului s-a realizat într-un timp foarte scurt: la începutul lunii aprilie a demarat proiectul şi în aceeaşi lună s-au calculat salariile cu noua aplicaţie.

În prezent, hotelul Radisson Blu realizează toată activitatea de HR & Payroll prin sistemul Charisma, pentru cei peste 300 de angajaţi. În afara rapoartelor care se regăsesc în mod normal în Charisma (ştat de plată, fluturaşi de salarii sau concedii), furnizorul a standardizat şi o serie de rapoarte specifice activităţii hotelului Radisson.

“Pentru că baza de date care trebuia importată a ridicat o serie de probleme nu am mai avut timp de lucru în paralel. Am avut la dispoziţie doar câteva zile ca să finalizăm importurile şi să dăm salariile. Chiar şi în aceste condiţii, spre surprinderea noastră, calculul de salarii a fost extraordinar de corect.” Human Resources Specialist, Radisson Blu.


Articol publicat în 2009.