Profipet: Charisma a crescut acurateţea informaţiilor legate de depozite și operațiunile logistice

 Profipet

In martie 2013, compania a ales Charisma ERP atât pentru activitatea de distribuție, cât și pentru cea de retail. Un accent deosebit s-a pus pe optimizarea procesului de reaprovizionare a stocului în vederea vânzării şi, implicit, pe îmbunătăţirea vitezei de răspuns la schimbările apărute în cererile clienților.

- Profipet
Compania
 
Înființată în anul 1995, PROFIPET este cea mai mare companie de import și distribuție a produselor destinate animalelor de companie și echitației din România și Bulgaria. Compania deține 6 depozite și   24 petshop-uri, sub brandul Zoomania, prin intermediul cărora comercializează cca 10.000 de produse. Cu cei cca 100 de angajați pe care îi are, Profipet a reușit să depășescă 12 mil Euro cifra de afaceri în 2013. 
Compania se adresează magazinelor specializate (pet shop-uri), cabinetelor veterinare, crescătorilor, cabinetelor cosmetice, magazinelor online, cluburilor de echitație și oricăror alte puncte de comercializare a produselor ce se adresează animalelor de companie.  
 
Situația
 
Conform datelor Euromonitor, piața produselor pentru animalele de companie se ridica în anul 2013 la cca 170 milioane euro, din care 96% reprezintă hrană, mărcile proprii ale retailerilor având o contribuţie  din importantă la această evoluţie. 
O piață aflată în creștere atrage noi competitori care pot amenința portofoliul de clienți ai jucătorilor consacrați. În acest context, un rol important îl are oferta de produse și de preț, diversitatea, dar și previzionarea și sincronizarea cererii cu oferta. Obținerea unei informații corecte, centralizate și în timp real necesită utilizarea unui sistem informatic care să permită o integrare a activității financiar contabile cu cea de stocuri, vânzări, să permită raportări detaliate etc.
Pentru a-și gestiona cât mai bine creșterea și pentru a rămâne mereu cu un pas în fața competiției, Profipet a decis schimbarea celor două soluții cu care își gestiona activitatea cu un sistem informatic integrat care să aibă deja implementări în domeniul produselor pentru animale. 
 
Soluția
 
În martie 2013, compania a ales Charisma ERP atât pentru activitatea de distribuție, cât și pentru cea de retail. Un accent deosebit s-a pus pe optimizarea procesului de reaprovizionare a stocului în vederea vânzării şi, implicit, pe îmbunătăţirea vitezei de răspuns la schimbările apărute în cererile clienților.
De asemenea, pentru a îmbunătății viteza de reacție a celor 20 de agenți de vânzări, Profipet a optat și pentru implementarea Charisma SFA, soluție perfect integrată cu partea financiar-contabilă (Charisma ERP). Profipet a urmărit în mod deosebit  automatizarea şi eficientizarea procesului de vânzare, prin punerea tuturor informaţiile necesare la dispoziţia agenților din teren, în orice moment, din orice loc. Soluţia permite preluarea comenzilor, urmărirea şi controlul inventarului, fluxurile comenzilor, administrarea clienţilor, previzionarea vânzărilor, precum şi evaluarea performanţei angajaţilor. 
Prin implementarea componentei Charisma WMS, Profipet a dorit o automatizare si implicit eficientizarea fluxurilor de produse, recepţia lor în gestiune, structurarea geometrică şi logică a zonelor de depozitat, prelucrarea şi dispunerea logistică a ambalajelor, precum şi alegerea şi livrarea pachetelor, în mod optim, către clienţii finali. 
Prin componenta de business intelligence (Charisma Analyzer), compania și-a dorit să poată gestiona, prin rapoarte și analize inteligente, strategia de dezvoltare și de vânzare.  
 
Rezultate
  • principalul beneficiu a fost integrarea tuturor informațiilor într-un singur sistem informatic, cu o singură bază de date atât pentru activitatea financiar-contabilă, cât și pentru cea de vânzare (retail), stocuri (depozit), analiză (raporate inteligente); 
  • a crescut acurateţea informaţiilor legate de depozite și operațiunile logistice;
  • a crescut eficiența operaţiunilor de distribuţie şi de logistică derulate de companiei;
  • prin anticiparea cererilor, posibilă datorită înregistrării istoricului datelor de vânzare, s-a îmbunătățit în mod evident previzionarea stocurilor și procesul de aprovizionare;
  • creșterea satisfacției clienților datorată disponibilității permanente a produselor;
  • prin calculul optim al stocului sau eliminat shortage-urile de stoc și bani blocaţi în stocuri prea mari; 
  • a crescut productivitatea forţei de vânzare și s-a îmbunătățit ciclul de vânzare al companiei prin transmiterea automată a comenzilor din teren;
  • s-a obținut o imagine consistentă și intuitivă a vânzărilor, a segmentelor de business performante și neperformante putându-se lua rapid decizii în consecință.