TBI Credit: Finanţare în timp real - condiţia de a fi competitiv

General Manager

Pe lângă faptul că ne fluidizează operaţiunile, ne-a ajutat mult la capitolul vânzări. Produsul e mai atractiv, iar aplicaţia online e un atu în negocierea cu magazinele. Suntem în linie cu competitorii. În plus, lucru foarte important, colaborarea cu TotalSoft a fost bună şi ne bazăm pe ei în continuare.

- General Manager
TBI Credit
Compania

Odată cu maturizarea economiei şi piaţa finanţărilor înaintează în pas alergător. Oferte din ce în ce mai sofisticate, jucători mai numeroşi şi un public din ce în ce mai informat şi mai exigent fac ca lipsa tehnologiei în activitatea de zi cu zi a unei firme de creditare să fie un real handicap. La TBI Credit, o soluţie dezvoltată şi implementată de TotalSoft a adus un plus de valoare ofertelor de finanţare.

TBI Credit este o companie înfiinţată în 2003. “Încă de la început ne-a fost clar că avem absolută nevoie de o soluţie software. Pentru acest lucru am ales un partener despre care aveam certitudinea că va rezista pe piaţă, astfel încât să ne poată oferi serviciile necesare pe o perioadă îndelungată. Acesta a fost un motiv pentru care am ales TotalSoft, dar ne-am gândit şi la faptul că soluţia TotalSoft era deja folosită de majoritatea firmelor de leasing”, spune Directorul General al TBI Credit. 

 
Soluţia

Dacă firma ar fi funcţionat cu o aplicaţie clasică, aprobarea unui dosar de creditare ar fi durat cel puţin 24 de ore, faţă de 5 minute cât durează în prezent folosind o soluţie on-line. În plus, ar fi fost nevoie de resurse suplimentare, de instalarea de soft la fiecare magazin partener şi de personalul aferent.

 “Aplicaţia se accesează în cadrul magazinului ca orice pagină de internet,se completează cererea de finanţare, o aprobare online durând circa cinci minute. Soluţia este foarte flexibilă - o dată ce modificăm criteriile de finanţare la centru, sunt cunoscute în timp real la toate magazinele din reţea. Când cererea este aprobată, personalul de la centru o preia, după care intră în sistem, merge la contabilitate, la departamentul de risc etc”, spune General Managerul TBI Credit.

În 2005 (cand a fost realizat acest studiu de caz), 50 de magazine partenere ale TBI Credit foloseau aplicaţia TotalSoft. Conform declaraţiilor dlui Baicu, TBI Credit a semnat un protocol cu un lanţ important de magazine, având 50 de locaţii, iar la baza acestui protocol a stat chiar condiţia de utilizarea a aplicaţiei TotalSoft, datorită realizării aprobării rapide a cererilor de creditare.

Faptul că aprobarea cererilor se face rapid este un avantaj enorm pe care ni-l oferă această soluţie”, precizează oficialul TBI Credit.

 “Daca in lunile februarie, martie, aprilie 2014 procesam 100-200 de contracte pe lună, în 2005  procesăm 200 pe zi. Nu ne-am fi descurcat fără o soluţie cum e cea de la TotalSoft. Un lucru esenţial de care trebuie sa ţinem seama este timpul de răspuns în procesarea unui dosar şi resursa umană implicată, pentru că întotdeauna la o aplicaţie offline mai este nevoie şi de oameni care sa facă instalarea şi să remedieze anumite deficienţe. În plus, dacă am fi vrut să modificăm ceva la scoring ar fi trebuit ca la fiecare magazin să trimitem pe cineva cu un nou CD. Cu Charisma insa, modificarea se face în server la sediul central şi se transmite automat către toate filialele si magazinele partenere”, explică General Managerul TBI Credit.

Soluţia acoperă toate departamentele începând cu partea de front office, care funcţionează în magazinele partenere ale TBI Credit şi terminând cu partea de back-office, funcţionabilă în sediul central. Aplicaţia de front office dezvoltată pe interfaţă Web, este prietenoasă, uşor de accesat, prin intermediul unei adrese de internet cu ajutorul unui user name şi a unei parole. Potrivit precizărilor Florentinei Andrei, ERP Sales Manager , TotalSoft, partea de back office automatizează gestionarea dosarelor de credit, ofertele, contractele, situaţiile financiare, încasările, plăţile de la clienţi, contabilitatea etc.

Implementarea soluţiei si dezvoltările suplimentare au început în luna noiembrie din 2003, iar în luna august 2014 aplicatia deja era utilizată. Training-ul personalului s-a făcut “din mers”, după cum afirmă oficialul TBI Credit, Charisma fiind o aplicaţie uşor de utilizat. Suportul tehnic este în continuare asigurat de către compania dezvoltatore de soft, care, după cum precizează reprezentantul TBI Credit, a fost întotdeauna foarte promptă în a răspunde solicitărilor.

Flexibilitatea soluției și funcționalitățile care acopereau perfect business-ul TBI Credit au făcut ca timp de 10 ani compania sa nu aibă nevoie de nici un up-grade de versiune. În 2015, TBI Credit a decis totuși să facă un upgrade la cea mai noua versiune de Charisma și să beneficieze astfel de avantajele tehnologiei moderne, noile funcționalități incluse în sistem în aceasta perioadă, de integrarea sistemului cu furnizori de date (de genul ICAP, Starbyte, ANAF, brokeri de asigurari). Evident, cea mai importantă componentă a soluției a ramas tot Charisma Web Credit. Implementarea se va realiza în vara anului 2016, conform priorităților interne ale TBI Credit.

Oficialii TBI Credit nu doresc schimbarea partenerului, pentru că soluţia oferită“Pe lângă faptul că ne fluidizează operaţiunile, ne-a ajutat mult la capitolul vânzări. Produsul e mai atractiv, iar aplicaţia online e un atu în negocierea cu magazinele. Suntem în linie cu competitorii. În plus, lucru foarte important, colaborarea cu TotalSoft a fost bună şi ne bazăm pe ei în continuare”, concluzionează  General Managerul TBI Credit.