Acasă I Soluţii I Charisma Business Applications I Charisma Billing for Energy

Charisma Billing for Energy

Estimarea, optimizarea prognozelor și controlul consumului de energie electrică pe fondul liberalizării pieței de energie, a unor reglementări în permanentă schimbare și o modernizare a infrastructurii și tehnologiei, reprezintă principalele provocări cu care se confruntă industria energiei electrice, fie că vorbim de furnizori, traderi sau distribuitori.

Charisma Billing este o soluție end-to-end, multi-țară, multi-firmă, multi-locaţie, multi-valută, de facturare și  administrare contracte, suport pentru relația cu consumatorii, care permite contorizarea și înregistrarea consumului individual de energie electrică. Soluţia este capabilă să susțină orice volum de date şi cadru legislativ și să asigure nu doar o gestionare atentă, în timp real, a resurselor operaționale și financiare ale companiei, ci și o relație durabilă cu partenerii și acționarii.

Soluția poate funcţiona atât de sine stătătoare, cât şi bidirecţional prin integrarea cu orice echipament de citire a contoarelor și orice sistem software de tip ERP / CRM. Mai mult, tehnologia de ultimă oră folosită în dezvoltarea aplicaţiei permite operarea oricărui sistem de gestiune a bazelor de date şi asigură o interfață responsivă, scalabilă şi dinamică în funcție de rezoluția și dispozitivul de pe care este accesată (computer, tabletă).
 

Câţiva dintre clienţii care utilizează modulul Charisma Billing for Energy

   

 

Beneficii financiare și operaționale

Reduce costurile operaționale
Prin funcționalitățile oferite şi prin agregarea întregii informații în rapoarte operaționale și dinamice, cu date în timp real, soluția elimină efortul manual de introducere a datelor și reduce costurile operaționale.

Îmbunătățește relația cu clienții și partenerii
Prin intermediul portalului, soluţia permite accesul securizat al clienților sau partenerilor la informații actualizate despre consumuri, facturi și plăți, oferind astfel transparență asupra proceselor, precum și servicii moderne, simple și confortabile pentru consumatori precum facturarea electronică.

Asigură performanța companiei
Informaţiile puse la dispoziţie sunt destinate atât managerilor de proiect, oferind cu mare uşurinţă o imagine de ansamblu a performanţei şi eficienţei activității, cât şi managementului companiei care beneficiază de un suport real în procesul operational, în luarea celor mai bune decizii cu efort minim şi mai ales în timp util.


Funcționalități

Dashboard
Sintetizează toată informațiile din fiecare modul al sistemului și scoate în evidență acele puncte de alertă care pot pune în pericol stabilitatea financiară a companiei (prin nefacturarea la timp a clienţilor) şi acurateţea procesului de achiziţie (datorată prognozării incorecte a consumurilor).

Pe lângă situația la zi a celor mai reprezentativi indicatori, tabloul de bord oferă posibilitatea comparării lor în timp, pe zile, saptămâni, luni sau prin compararea unei anumite valori dintr-o perioada curentă cu perioadele similare din ultimii ani.

Tabloul de bord include rapoarte grafice pentru:

  • Gradul de actualizare a consumurilor de facturat, pe tip de consum;
  • Sume facturate per tip de factură (avans, abatere, regularizare, regularizare certificate verzi);
  • Variații consum în timp per tip de consum (estimat, comandat, realizat).

Tabloul de bord

Administrare și configurare

  • Operare pe una sau mai multe firme, fiecare cu una sau mai multe locații, printr-o ierarhie arborescentă;
  • Multi-țară, atât la nivel de interfață, cât și în ceea ce privește cadrul legislativ;
  • Soluţia integrează algoritmi de validare şi verificare a integrităţii datelor importate pentru a evita inconsistenţele de date;
  • Posibilitatea configurării de tarife reglementate pentru clienţii eligibili;
  • Sistemul poate fi accesat doar pe bază de nume utilizator şi parolă.
 


Parteneri și clienți

  • Posibilitatea definirii unor tipuri multiple de parteneri: clienți, distribuitori etc.
  • Posibilitatea de vizualizare rapidă a informațiilor agregate de la nivelul contractelor partenerului  (tarife, prețuri, facturi, PV, curbe de sarcină etc)


Contracte consumatori finali

  • Posibilitatea definirii contractelor de vânzare către consumatorii finali;
  • Posibilitatea definirii de acte adiționale atașate contractelor;
  • Valori de recalcul menținute la nivel de lună şi client;
  • Configurarea parametrilor contractuali care stau la baza calculului facturilor (produs energie, abateri, puncte de lucru, contoare, date de facturare/tip factură, zile de graţie / tip factură etc.).


Consum

  • Ține evidența consumurilor lunare de energie pentru fiecare client, contract, punct de lucru, contor, pe tip de consum (estimat, comandat, realizat, recalcul), pe tip de energie (activa, reactiv inductivă şi reactiv capacitivă);
  • Permite rularea de rapoarte comparative între tipurile de consum înregistrate;
  • Istoric consumuri clienţi;
  • Import date de consum de la distribuitori şi alocarea automată la nivelul contractelor, tipurilor de consum şi lunii aferente.

Facturare

  • Calcul direct al facturilor pe baza consumurilor înregistrate si a datelor contractuale;
  • Include un algoritm configurabil pentru calculul valorii contractului pentru toată durata de viață;
  • Facturarea automată a avansurilor conform estimatelor lunare de energie primite de la clienți sau menționate în contract;
  • Facturarea automată a regularizărilor conform consumului efectiv de energie;
  • Facturarea abaterilor de consum, conform marjelor din contract;
  • Facturarea penalităților pentru facturile in sold utilizând un mecanism complex şi configurabil de calcul în sensul de a permite atât facturarea automată a penalităților, cât şi facturarea conform deciziilor punctuale ale utilizatorilor (penalități curente şi retroactive);
  • Generarea periodică a facturilor de regularizare pentru certificatele verzi.
  • Printarea facturilor de distribuție energie electrică și a anexelor detaliate de consum pe fiecare locație direct din aplicație;
  • Notificări/ alerte prin e-mail la emiterea fiecărei facturi;
  • Istoric facturare și încasări (facturi emise, detalii de plată, penalități calculate și facturate).

Facturare

Previzionare și achiziție

  • Previzionare consum, pentru producţia de energie şi achiziţie în funcţie de variabile: prognoza meteo, calendarul sărbătorilor sau evenimente speciale;
  • Necesar de achiziţie: integrare cu bursele de energie specifice, lansare comenzi achiziţie şi înregistrarea rezultatelor achiziţiei;


Integrarea cu alte sisteme

  • Integrări cu sisteme specifice ale clienţilor (Document Management, ERP, CRM, Business Intelligence) şi cu distribuitori pentru prelucrarea datelor de consum ale clienţilor;
  • Integrări cu sisteme de contorizare inteligentă (smart metering): citirea de la distanţă, concentrarea, stocarea, agregarea şi raportarea detaliată a datelor privind consumurile de energie electrică;


Integrare cu alte sisteme


 

  • Interfaţări conform legislaţiei cu site-ul ANRE şi distribuitori, transportatori sau alte autorităţi din sistemul energetic (OPCOM).

înapoiDemo live

 
Ne găsiţi şi pe  
© 2016 TotalSoft| Termeni şi condiţii | Site Map |Contact
Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe.