O poveste internationala de succes (Interviu Suplimentul erp.ro - Piata Financiara)

Pentru a afla care sunt tendintele pietei romanesti de ERP, precum si a celei internationale am stat de vorba cu TotalSoft, compania care ocupa de 5 ani locul 1 in topul furnizorilor de ERP (conf. companiei de cercetare de piaţă şi consultanţă Pierre Audoin Consultants). Anul trecut, TotalSoft isi propunea extinderea prezentei intenationale si viza pozitia de lider in Europa Centrala si de Est cu produsul Charisma ERP. Cat de mult a reusit compania romaneasca sa se apropie de obiectiv?

(Interviu cu Laurentiu Mavrodin, International Implementation Manager Charisma ERP)

 

In ultimul numar al revistei noastre, in martie anul trecut, Charisma ERP isi propunea sa se impuna ca lider in Europa Occidentala si de Est. Ar fi intesant de stiut, dle Mavrodin, cum se impaca acest obiectiv cu reticienta occidentalilor de a lucra cu o firma din romaneasca?

Chiar daca poate exista o reticienta din acest punct de vedere, companiile internationale urmaresc insa  cu totul alte aspecte atunci cand sunt in cautarea unui sistem informatic. Analizeaza in detaliu sistemul, echipa furnizorului, know-how-ul acestuia si nu in ultimul rand referintele. Portofoliul de clienti spune multe despre un produs. Acestea sunt etapele premergatoare unei achizitii in care isi dau seama daca au in fata niste profesionisti, care cunosc cu adevarat piata in care ei activeaza, sau nu. Din experienta noastra internationala, va spun sigur ca valoarea unui produs inlatura orice reticienta. Mai mult decat atat, cred ca Romania devine pe zi ce trece o destinatie mai atragatoare pentru multinationalele care cauta software de business si ar fi o gresela sa nu profitam de asta.  

Anul trecut, Charisma a castigat un proiect international de mare anvergura. Ne puteti da detalii?

 

Am semnat un contract cu o companie internationala de leasingpentru implementarea unei platforme centralizate, care va fi folosita in 22 tari, si care are in centru Charisma ERP. Clientul va resimti avantajele acestei solutii atat la nivel de infrastructrura software, cat mai ales la nivel de business. Va putea urmari expunerile clientilor in mod agregat, va imbunatati relatia cu vendorii internationali si va beneficia de raportare centralizata. De altfel, sistemul centralizat de raportare va fi un avantaj major pentru client, care ii va oferi date in timp real din toate tarile in care are operatiuni si deci o imagine globala a business-ului. In plus, prin Charisma se vor standardiza procesele in toate tarile, iar prin platforma de deployment toate modificarile acestora se vor face automat la nivel global.

Este un proiect complex, care atinge toate gamele de produse din zona serviciilor financiare, de la leasing operational la cel financiar, stock financing, factoring precum si adaptari specifice pietei anglo-saxone.

Este un proiect care pentru Charisma inseamna castigarea unei pozitii pe piata mondiala de software pentru leasing foarte greu de atins. Charisma va ingloba particularitatile fiecarei piete in care ajunge prin intermediul acestui proiect, de la China, la UK sau Canada, intreg know-how-ul de business de leasing operational si financiar se va regasi in Charisma. Proiectul este o provocare si o mandrie pentru noi si ne va deschide larg usa spre alte proiecte globale. La momentul acesta, multinationalele isi orienteza strategia privind infrastructura software spre solutii globale, care sa le permita alinierea proceselor interne din toate tarile, raportari comune si centralizate, fluxuri de lucru standardizate etc. Este o tendinta evidenta a pietei, iar in domeniul serviciilor-financiare Charisma lupta deja de la egal la egal cu liderii mondiali. Este o punct in care am ajuns dupa numai 12 ani de business in zona financiara, intr-o piata internationala in care solutiile pentru acest domeniu au mult mai multa vechime.