Librăriile Cărturești: Charisma ne permite să gândim out of the box

Radu Șerban

“De multe ori ne punem probleme pe care nu și le pune nimeni în piață, însă și le pun companiile similare din alte țări. Lucrul cu Charisma, un produs customizabil, ne permite să gândim și să acționăm out of the box, oferindu-ne un parteneriat unic, pe care nu știu unde l-am mai fi putut găsi în altă parte”

- Radu Șerban
Director General
Compania
Librăriile Cărturești, brandul sub care este cunoscută compania Direct Client Services, oferă publicului românesc mai mult decât cărți, oferă o experienţă în sine. Cele douăzeci de librării, fiecare având un concept arhitectural unic şi spaţii interioare elegante, pune la dispoziția iubitorilor de cultură și literatură o selecție foarte bogată de cărţi, muzică şi filme de artă.  În plus, Librăriile Cărturești își îmbie cititorii cu ceaiuri aromate, cu muzică în surdină sau cu lansări de carte şi expoziții ale unor artiști apreciați.
 
Situația
În 2011, managementul companiei a decis implementarea unui sistem informatic care să urmărească activitatea firmei cu raportare în timp util, integrarea funcționalităților de vânzare (retail) cu cele de backoffice, management al depozitului, BI și CRM, sistem capabil să susțină creșterea numărului de magazine păstrând un nivel ridicat al serviciilor.

“Customer Experience la Cărturești este o provocare continuă pentru noi, înseamnă să fim întotdeauna un pic mai bine decât se așteaptă oamenii, în condițiile unor așteptări globalizate. În acest context, informația este vitală. Ca să putem oferi o experiență frumoasă clienților este important ca lucrurile să funcționeze cât mai eficient în backoffice. Tehnologia trebuie să poată prelua din ce în ce mai multe lucruri. Acesta este motivul pentru care am ales Charisma” a declarat Radu Șerban, General Manager, Direct Client Services.
 
Soluția
Soluția oferită de TotalSoft a adus, în primul rând, integrarea activității de backoffice cu cea de depozit, raportare si vânzare, susținând eficientizarea întregului flux. Selectarea automată a produselor, printr-o simplă scanare a codului de bare, a dus la derularea rapidă a vânzărilor și la actualizarea automată a stocului, eliminând situaţiile de tip “out-of-stock”, precum şi pe cele de  management defectuos al inventarului. 

Iar provocarile nu se opresc. În 2016, Librariile Carturesti, cu sprijinul Charisma, punea deja la dispozitia clientilor Infochioscuri pentru căutarea titlurilor și autorilor preferati și se pregătea de lansarea unui sistem de carduri. “Oamenii își doresc ca atunci când ajung într-o librărie să afle imediat dacă există cartea în stoc sau în ce altă librărie o găsesc. O provocare destul de mare cand ai 100.000 de articole, cu valori mici, care se ruleaza în descursul unui an. Aici, rolul Charismei este primordial pentru că ne ajută să eficientizăm, să fluidizăm cât mai mult procesele din spate, permițându-ne să dăm răspuns rapid și corect clientului” apreciază Dl Radu Șerban.

Procesele operaționale susținute de Charisma sunt completate de instrumentul de analiză și raportare de business, Charisma Analyzer, care oferă informații detaliate privind indicatorii de performanţă financiari sau non-financiari. Pe baza acestor date, compania poate dezvolta acțiuni care să creasca permanent calitatea serviciilor și ofertei și să susțină procesul de expansiune a business-ului.

“De multe ori ne punem probleme pe care nu și le pune nimeni în piață, însă și le pun companiile similare din alte țări. Lucrul cu Charisma, un produs customizabil, ne permite să gândim și să acționăm out of the box, oferindu-ne un parteneriat unic, pe care nu știu unde l-am mai fi putut găsi în altă parte” conchide dl Șerban.