Charisma ERP - principala aplicație utilizată de către Europharm Distribuție

Marketing Manager

„Am avut încredere că TotalSoft ne poate oferi un produs potrivit businessului nostru, care să înglobeze întreg know-how-ul de distribuție dobândit în cei 8 ani de colaborare, un produs care să corespundă unei piețe cu reglementări speciale, cum este cea pharma.”

- Marketing Manager
Europharm Distribuţie
Compania
Europharm Distribuţie, parte a grupului Interbrands Marketing & Distribution, este una dintre cele mai importante companii locale de distribuţie farmaceutică, cu o activitate de peste 23 de ani pe piaţa românească. Compania are în prezent aproximativ 500 de angajați, operează în 10 depozite, distribuie peste 3500 de produse de la mai mult de 80 de furnizori locali și internaționali și asigură livrarea în peste 4000 de puncte de vânzare: farmacii, drogherii, spitale și depozite. În 2016, Europharm Distribuţie a ajuns la o cifră de afaceri de aprox. 200  mil Euro.

Situația
Povestea colaborării dintre TotalSoft și Europharm Distribuție a început în anul 2004, o dată cu achiziționarea și implementarea unei soluții software dedicată activității de distribuție pharma. Soluția a acoperit cu brio cerințele companiei timp de 8 ani iar, în 2012, a fost înlocuită cu sistemul Charisma ERP, furnizat de aceeași companie. 

Marketing Managerul Europharm Distribuție spune că ceea ce a contat în alegerea Charisma ERP a fost experiența de până atunci cu TotalSoft: „Am avut încredere că TotalSoft ne poate oferi un produs potrivit businessului nostru, care să înglobeze întreg know-how-ul de distribuție dobândit în cei 8 ani de colaborare, un produs care să corespundă unei piețe cu reglementări speciale, cum este cea pharma.” 

Soluția
Prin implementarea Charisma ERP, Europharm Distribuție a vizat realizarea update-ului tehnologic al infrastructurii software, extinderea funcționalităților, obținerea unor posibilități avansate de analiză și raportare, conform cerințelor și contextului de business, precum și asigurarea unui management optim al operațiunilor logistice, în concordanțăcu reglementările pieței.

Charisma ERP reprezintă principala aplicație utilizată de către Europharm Distribuție, aplicație care stă în centrul derulării operațiunilor de baza ale companiei – procesul de vânzare și operațiunile logistice. Compania utilizează și alte soluții software, însă Charisma ERP este sistemul care asigură informațiile necesare eficientizării activității, interacțiunii cu clienții, gestiunii comenzilor online, sistemelor B2B, SFA, WMS sau managementul rutelor de livrare.

Europharm Distribuție gestionează lunar, prin Charisma, aproximativ 100,000 de facturi,  100 000 de documente de încasare (chitanțe, ordine de plată, bilete la ordin, procese verbale). Charisma asigură implementarea a 9 tipuri de oferte speciale în relația cu clienții, managementul procesului de credit control cu flux de aprobare înglobat și un modul de achiziții dedicat relației comerciale cu furnizorii.
Pentru a putea fi utilizată, Charisma ERP a trebuit să trecă o serie de teste prin care să demonstreze capacitatea de a oferi rezultatele dorite, în aceleași condiții de calitate, cu precizie, în mod consecvent şi reproductibil, conform specificațiilor prestabilite în acord cu reglementările specifice din Ghidul de Bună Practică de Distribuție a medicamentelor.

Rezultate
Viziunea Europharm Distributie este să fie partenerul preferat al producătorilor și farmaciilor, iar pentru atingerea acestui deziderat compania este preocupată să ofere servicii de calitate clienților săi, împreună cu un pachet comercial competitiv. Iar soluțiile informatice utilizate, precum Charisma, reprezintă una dintre opțiunile prin care ”putem să avem procese mai eficiente, care să determine costuri mai mici sau timp mai scurt în operațiuni, astfel încât să alocam resurse pentru îmbunătățirea serviciilor oferite clienților și creșterea afacerii” .