Amo Press Grup: Charisma ERP a răspuns tuturor criteriilor de selectie

 Amo Press Grup

Charisma ERP a răspuns tuturor criteriilor de selecție și a fost aleasă  ca soluție potrivită pentru gestionarea activității. TotalSoft avea deja proiecte finalizate în domeniul distribuţiei presei şi deci cunoştea multe din problemele cu care  se confruntă Amo Press.

- Amo Press Grup

Compania


AMO PRESS GRUP și AMO PRESS RETAIL sunt două companii ieșene, membre ale aceluiași grup,  specializate în distribuția și retailul de presă, dar și al produselor conexe. Cele două companii au o experiența de peste 9 ani pe piață și operează o rețea de 70 de puncte de lucru (chioșcuri).

Situația


Sfârșitul anului 2012 a însemnat pentru cele două companii o perioadă de regândire a strategiei de expansiune și de poziționare în piață. Printre elemenetele necesare acestui demers, s-a evidențiat în mod clar nevoia utilizării unei soluții software intergate, care să permită automatizarea activitățiilor și unificarea tuturor informațiilor într-o singură bază de date.
Prin implementarea unui ERP se dorea trecerea de la un sistem simplu de contabilitate la un sistem profesionist, care să ofere date centralizate, posibilități multiple de raportare, o intregrare între activitatea de distribuție și cea de retail, precum și o urmărire detaliată a produselor din portofoliu (până la nivel de număr și dată de apariție a publicațiilor).

Soluția


Primul pas a fost identificarea unei soluții ERP care să răspundă nevoilor curente, să acopere prin funcționalitățile sale și procese mai complexe, de care compania putea să aibă nevoie în viitor, și să aibă referințe solide în piață. Charisma ERP a răspuns tuturor criteriilor de selecție și a fost aleasă  ca soluție potrivită pentru gestionarea activității. TotalSoft avea deja proiecte finalizate în domeniul distribuţiei presei şi deci cunoştea multe din problemele cu care  se confruntă Amo Press.
În timpul definirii specificației tehnice, un accent deosebit s-a pus pe realizarea unui flux de lucru care să permită  generarea automanată a comenzilor de presă pe baza unui istoric al vânzărilor fiecărui punct de lucru, al fiecărei publicații și al fiecărui produs complementar. Se dorea astfel eficientizarea activității de aprovizionare și vânzare, precum și reducerea retururilor de presă.
Pentru a acoperi aceste nevoie, TotalSoft a oferit Charisma ERP cu componentă de distribuție (Charisma WMS) care a preluat gestionarea celor 5000 de articole (presă și produse complementare din gama țigări, bauturi non-alcoolice etc.)


Rezultate

 

  • Charisma ERP a acoperit cerinţele de ordin financiar-contabil ale companiei și a ajutat la ordonarea activităţii de distribuţie a presei;
  • a permis urmărirea îndeaproape a activităţii de distribuţie, oferirea unor statistici şi rapoarte pornind de la o serie de criterii existente în sistem și a permis în acelaşi timp adăugarea unor cerinţe noi în funcţie de diverse evenimente;
  • s-a schimbat şi standardizat modul de preluare al comenzilor din teritoriu, eliminându-se timpul pierdut cu centralizarea informațiilor, livrările eronate şi la retururi în cantităţi foarte mari;
  • analiza vânzărilor se poate face zilnic, iar estimările se fac în baza istoricului pe fiecare produs și punct de lucru;
  • distribuția se face mult mai inteligent, presa ajunge la punctele de vânzare nu doar în cantităţile optime, ci şi în mod mult mai tagetat. De exemplu, dacă în oras are loc un derby de fotbal atunci presa sportivă va fi suplimentată şi plasată în mod special în punctele de vânzare strategice;
  • s-a reuşit reducerea în mod semnificativ a returului şi realizarea distribuţiei pe criterii de: zonă, public ţintă, oră, perioadă, diverse evenimente etc.